19 Mar

Calitatile unui bun specialist in cosmetica

Calitatile unui bun specialist in cosmetica

Ce trebuie sa stii ca sa ai succes in cariera de cosmetician? Cum iti multumesti clientele si cum le faci sa revina si sa te recomande? Sunt intrebari la care orice cursant asteapta sa primeasca raspuns.

Pielea mereu tanara, sanatoasa si stralucitoare a pacientelor este cea mai buna carte de vizita a unei cosmeticiene. Cea care se lasa pe mainile specialistului trebuie sa aiba deplina incredere si, in acelasi timp, sa se simta bine atunci cand se asaza pe pat. Ca atare, pregatirea profesionala impecabila trebuie sa fie insotita si de o atitudine impecabila, un comportament cald, prietenos dar, in acelasi timp, echilibrat si echidistant. Infatisarea si tinuta esteticianului trebuie sa faca cinste meseriei sale, aceea de a aduce frumusete. Eleganta, discretia, curatenia desavarsita si respectarea tendintelor modei, adaptate la personalitatea fiecaruia, nu trebuie sa lipseasca. Trebuie sa fim modele pentru cei din jurul nostru, dar fara a ne pierde personalitatea.

Pregatirea profesionala trebuie sa fie la superlativ si continua. Totul incepe cu insusirea bazelor corecte, a teoriei si a tehnicilor, mult exercitiu si munca, dupa care, odata ce capatam experienta, putem adauga o nota persoanala si sa facem mici inovatii. Sa fim la curent cu produsele si metodele noi, dar sa le selectam cu atentie doar pe cele care dau rezultate.

De asemenea, ca specialist bun, trebuie sa:
– Respecti clientul si sa folosesti doar produse de calitate, fara a face comporomisuri.
– Nu promiti mai mult decat poti face! Daca depaseste sfera ta de competenta, pacientul trebuie trimis la un medic dermatolog.
– Nu executi tehnici si tratamente medicale! Este sperjur si, in plus, lipsa de respect fata de pacient si de meserie. Intai profeseaza impecabil cosmetic si daca doresti mai mult, continua studiile.
– Iti informezi si educi clientii in privinta ingrijirii corecte a tipului de ten si acasa, modul corect de utilizare a produselor recomandate, dar si importanta revenirii la tratamente sau proceduri in mod regulat. Informeaza clientul despre fiecare pas sau procedura realizata.
– Personalizezi tratamentul in functie de nevoile fiecarui client si sa nu repeti la nesfarsit aceeasi tehnica, fara sa iei in seama schimbarile fiecarui tip de ten.

In ceea ce priveste interactiunea cu clientul, discutiile pot fi prietenoase, dar este bine sa se rezume la problemele profesionale. Avem atatea de explicat despre ten, ingrediente active sau tratamente, incat nu este cazul sa trecem prea mult pragul vietii personale.

In plus, simtul estetic trebuie sa se manifeste in tot: machiaj, coafura si in mediul de lucru. Cabinetul trebuie sa aiba igiena impecabila, dar si sa fie aranjat cu bun gust. Dupa terminarea zilei de munca trebuie sa ne gasim momente in care sa citim, sa invatam, sa participam la seminarii si workshop-uri.

Pare greu, dar este posibil! Odata cu o scoala buna, formatori dedicati si o educatie continua vor veni si satisfactiile sociale si materiale pe care le astepti. Dar intai trebuie sa fii cea mai buna sau macar printre cele mai bune.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *