29 mai

Pregatirea pielii pentru vara: 7 lucruri pe care sa le ai in vedere

Pregatirea pielii pentru vara: 7 lucruri pe care sa le ai in vedere

Vine vara, pe care am asteptat-o cu atata nerabdare, asa ca trebuie sa ne pregatim tenul pentru soarele si caldura verii, astfel incat la anul sa fim la fel de frumoase si de sanatoase. In acest articol, iti spunem care sunt cele 7 lucruri de care trebuie sa tii cont atunci cand incepi pregatirea pielii pentru vara.

O cosmeticiana bine pregatita trebuie sa stie sa isi indrume pacientele si cu sfaturi corecte si profesioniste privind un regim de viata sanatos. Pentru ca da, sanatatea si echilibrul se oglindesc si in frumusetea tenului. Totul, bineinteles, in limitele unei deontologii profesionale care ne impune sa nu incalcam competentele legale atribuite altor profesii.

In acest articol, ne vom referi la masurile generale si de stil de viata pe care le putem adopta pentru ca tenul nostru sa fie cat mai protejat in fata actiunii radiatiilor ultraviolete. Masurile locale, adica tratamente cosmetice si terapii medicale de hidratare, de prevenire a defectelor de pigmentare, le vom trata separat.

Hidratarea, pas esential in pregatirea pielii pentru vara

Hidratarea este mai importanta ca oricand, iar cei 2 litri de apa obligatorii devin „cel putin” 2 litri de apa. Stim cu totii, vara pierdem mult mai multa apa, din cauza transpiratiei, care realizeaza termoreglarea. Aceste pierderi trebuie neaparat compensate printr-un aport hidric corespunzator.

pielea si apa

Prin transpiratie, nu se pierde doar apa, ci se pierd si electroliti. Acestia trebuie suplimentati in zilele foarte calduroase sau dupa efort fizic. Putem realiza acest lucru consumand apa minerala in loc de cea plata, mancand o banana (bogata in K, Ca, Mg) sau chiar cu saruri de rehidratare.

Regimul alimentar indicat pentru protectia pielii pe timp de vara

Legumele si fructele trebuie sa devina o obisnuinta zilnica si sa detina o „portie” mai mare din alimentele pe care le consumam zilnic. De ce? Pentru ca sunt foarte hidratante si au oligominerale, care pot compensa pierderile cauzate de termoreglare. Si pentru ca sunt un amestec de vitamine, antioxidanti, oligominerale, enzime, care pot realiza un adevarat scut protector in fata radiatiilor ultraviolete.

Foarte potrivite sunt caisele, afinele, pepenele rosu, spanacul, broccoli, morcovii, rosiile, care sunt foarte bogate in antioxidanti dovediti a contracara exact radicalii liberi care se produc in urma expunerii la soare.

Rolul suplimentelor alimentare pentru protectia pielii vara

Nu sunt neaparat un fan al suplimentelor alimentare, intotdeauna am sustinut ca, daca avem un regim alimentar sanatos, nu suferim de oboseala cronica sau nu trecem printr-o perioada foarte solicitanta, nu este nevoie sa luam suplimente alimentare. Daca suntem sanatosi si ne hranim bine, nici macar antioxidantii nu este nevoie sa ii suplimentam, in afara unor situatii exceptionale.

Dr. Manuela Ravescu, medic dermatolog

Dar… cu totii simtim de cativa ani ca soarele este mai agresiv, poluarea este tot mai accentuata si are efecte negative asupra imunitatii locale a tegumentului, la fel ca si stresul tot mai mare. Deci da, am inceput sa accept un ajutor echilibrat din partea suplimentelor alimentare.

Vitamina D

Chiar daca vara, tegumentul produce mai multa vitamina D, uneori este cazul sa continuam suplimentarea ei. Este necesara suplimentarea vitaminei D pentru persoanele cu fototip deschis sau pentru persoanele care au avut cancer de piele, pentru ca vitamina D creste imunitatea locala si scade incidenta cancerului de piele.

omega 3 piele

Omega-3 si Omega-6 in pregatirea pielii pentru vara

Sunt indicate persoanelor cu piele uscata, deoarece realizeaza hranirea si hidratarea tegumentului, crescandu-i rezistenta in fata radiatiilor ultraviolete. In plus, au efect antiinflamator, deci pot preveni arsurile solare.

Antioxidanti in pregatirea pielii pentru vara

  • Cei mai potriviti in lupta cu radicalii liberi produsi sub actiunea radiatiilor ultraviolete sunt β-carotenul, licopen, zeaxanthin si luteina. Sunt din familia carotenoizi si se gasesc in fructe si legume de culoare galbena, portocalie, rosie.
  • Antocianidine. Se mai gasesc in afine, mure.
  • Resveratrol.
  • Actiunea lor este potentata de zinc si seleniu.

Vitamine

  • Vitamina E – puternic antiinflamatoare si hranitoare.
  • Vitamina C – antioxidant, stimuleaza sinteza de colagen, creste efectul cremelor SPF.
  • Nu este nevoie sa luam 100 de pastile. Se gasesc suplimente care contin toti acesti antioxidanti realizati pentru a fi folositi pre-expunere la soare.
Etichete