Cum sa ai o relatie buna cu clientele tale si in afara cabinetului de cosmetica

dr. Manuela Ravescu si Olivia Paunescu

Fiecare cosmeticiana isi doreste sa isi multumeasca clientele, sa primeasca recomandari si sa aiba o activitate cat mai intensa. Pe langa serviciile ireprosabile pe care trebuie sa le oferi, ceea ce implica o pregatire continua prin cursuri de specializare, relatia cu fiecare clienta este cheia succesului. Cum sa pastrezi cliente la cosmetica, mai ales atunci cand nu ai voie sa le primesti in cabinet, asa cum este acum, iti spune secretul aflat in 13 ani de experienta, Daniela Blenovici.

Starea de urgenta generata de pandemia de coronavirus a impus, asa cum stiti, foarte multe restrictii. Una dintre aceste restrictii vizeaza in mod direct saloanele de infrumusetare si activitatea cosmeticienelor, astfel de activitati fiind suspendate prin Ordonanta Militara. Acest lucru nu trebuie sa afecteze relatia cu clientele.

Este important sa pastrezi legatura cu clientele, sa le dai sfaturi si sa le raspunzi daca au intrebari.

Daniela Blenovici
Daniela Blenovici, formator Scoala de Cosmetica dr. Manuela Ravescu

In aceasta perioada, trebuie sa intelegem ca suspendarea activitatii nu inseamna intreruperea relatiei cosmeticiana-client. Scopul cosmeticienei este de a intretine sanatatea pielii clientei. Acest scop poate fi indeplinit si de la distanta, chiar daca nu in aceeasi masura ca in cabinetul de cosmetica.

Cum mentinem de la distanta relatia cu clientele

  • Le putem contacta pe conturile de socializare sau pe WhatsApp. Sigur, cu acordul lor. Este important sa discutam in privat cu fiecare client(a) pentru a gasi solutii personalizate la problemele fiecareia.
  • Este nevoie de activitatea obisnuita pe conturile noastre profesionale de social media, in care sa le transmitem cateva idei de ingrijire a pielii la domiciliu.
cliente cosmetica
Sursa: Curs de Cosmetica Premium (demonstratie)

Cum sa pastrezi cliente la cosmetica si dupa aceasta perioada

Nu ai oportunitatea de a-ti ajuta clientele in cabinet in acest moment, dar ai o multime de sfaturi pe care le poti oferi. Astfel, le vei ajuta sa isi mentina pielea sanatoasa si iti vei creste sansele ca ele sa revina in cabinet atunci cand acesta va putea fi redeschis. Iata ce poti face.

  • Te poti asigura ca fiecare clienta cunoaste si respecta ritualul zilnic de ingrijire la domiciliu.
  • Consiliaza-le si ghideaza-le in alegerea potrivita a produselor cosmetice si achizitionarea lor online de la magazine de specialitate.
  • Reaminteste-le importanta ingrijirii la domiciliu, in special in lipsa ingrijirii oferite de profesionist.
  • Furnizeaza-le tipsuri de ingrijire suplimentara la domiciliu ce pot fi de ajutor in mentinerea sanatatii pielii. De exemplu, cum sa se exfolieze periodic, cum sa aplice un ser, o masca.
  • Atrage-le atentia asupra ingrijirii pielii mainilor, foarte afectata in aceasta perioada de spalarea si dezinfectarea excesiva.
  • Indruma-le catre un medic dermatolog in situatii de alergii, infectii, agravarea tabloului clinic sau cand se impune un tratament medicamentos.
  • Ai putea chiar sa te folosesti de exemplul propriu – daca este cazul – pentru a le prezenta clientelor solutiile pe care le folosesti acasa. Asta in cazul in care acestea se pot aplica in general, indiferent de tipul de ten sau mentionand carei categorii se adreseaza.
cum sa pastrezi cliente la cosmetica
Sursa: Curs de Cosmetica Premium (practica)

Cosmeticienele fac parte din categoriile greu incercate, fiind direct afectate de starea de urgenta. Mai mult ca oricand, este important sa ne consolidam relatia cu clientele noastre.

Este momentul sa fim alaturi de ele prin toate mijloacele posibile. Iar cosmeticienele nu trebuie sa uite ca tot ele se vor lupta cu efectele izolarii la domiciliu, aparute la nivelul pielii. Acestea vor fi mai usor de rezolvat in cazul clientelor care si-au ingrijit pielea corect si regulat.

Daca ai intrebari, nu ezita sa le pui! Suntem aici pentru tine si iti raspundem cu drag. Nu uita ca, atunci cand se va relua activitatea, poti sa participi la Internship, unde iti spunem mult mai multe!

[ninja_forms id=1]
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest